GTA: San Andreas, Unreal Engine 5 ile GTA: IV’e dönüştü!

Rockstar Games‘in 2000li yılların başında piyasaya sürülen ve günümüzde hala bir çok oyuncu için önemli bir yere sahip olan GTA: San Andreas oyunu, Unreal Engine 5 ile yeniden tasarlandı. GTA: San Andreas, dönem olarak her ne kadar eski bir oyun olsa da, günümüzde hala büyük bir kitleyi ve bu kitlenin beğenisini elinde tutmayı başaran bir yapım oldu.
“Flames Per Second” isimli YouTube kanalı, geçtiğimiz günlerde yeni bir GTA: San Andreas videosunu yayınladı.
Videoda oyunun görsel olarak bir çok özelliğinin değiştiği ve geliştirildiği görülüyor. Aydınlatmalar ve gölgeler, parlamalar, NPC araçların farları gibi bir çok detay elden geçirilerek geliştirilmiş. Bazı modeller ve dokular her ne kadar özünde eski olsa da, şu anki hali ile bile GTA: IV‘e ve hatta GTA: V‘e benzediği söylenebilir.
Bunların haricinde en çok dikkat çeken faktör ise, oyundaki sis. Videoyu izlerken haritadaki bazı kısımlarda sis varken, bazı kısımlarda sis bulunmuyor. Bu yeni çalışmada sisin dinamik mi yoksa statik mi olduğunu bilmiyoruz. Ancak bu ve benzeri şeyler, böylesine bir çalışmada göze batmayacak türden faktörler.
Genel olarak videoya ve oyundaki atmosfere göz attığımızda, nostaljinin ve modern teknolojinin birleşimini rahatlıkla hissedebiliyoruz.
Tabi ki bu çalışma her ne kadar ilgi görse de resmi olarak bir desteği bulunmuyor. Yani geliştirme sürecinin nasıl devam edeceği ve bu grafiklerin oyunculara ne şekilde sunulacağı henüz bilinmiyor.
Günümüzde bir çok oyuncu, eski grafikli nostaljik oyunların geliştirilmesine büyük ilgi gösteriyor. Ancak yapımcı şirketler maalesef ki bu gibi durumları genellikle görmezden gelmekte ve günümüze odaklanmaktalar.